Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
محمد تقی مروت


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




اندیشه » قاریان » تعداد بازدید: ٢٩٧٥٥٣
محمد تقی مروت
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
استاد محمد تقی مروت در سال 1323 در تهران به دنيا آمد و زير نظر استاد مرحوم ملامحمد باقرفانی كسب علم نمود. اهم فعاليت‌های قرآنی استاد را می‌توان، كسب رتبه اول مسابقات بين‌المللی قرآن‌ كريم كشور مالزی در سال 1352، برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن ‌كريم، از پايه‌گذاران تلاوت قرآن ‌كريم به‌صورت اصولی و صحيح در ايران، مبتكر شيوه هم‌خوانی و جمع‌خوانی قرآن در جلسات آموزش قرآن‌ كريم (قبل از انقلاب اسلامی)، آموزش و تربيت بسياری از قاريان و داوران بين‌المللی قرآن‌ كريم نام برد.

اين استاد پيشكسوت در سال 1354 جهت كسب و ارتقاء معلومات قرآنی به كشور مصر سفر می‌كند، كه در اين كشور از محضر اساتيدی چون مصطفی اسماعيل، عبدالباسط، علی‌البناء، ‌خليل‌الحصری، عبدالعزيز علی الفرج، عامر السيد عثمان، احمد الرزيقی و شيخ فتحی قنديل بهره می‌جويد.

اهم فعاليت‌های استاد مروت در مصر را می‌توان حضور مستمر در محافل و مجالس قرائت قرآن‌ كريم در شهرهای مختلف كشور مصر و بهره‌مندی از تلاوت اساتيد و قاريان برجسته اسلام، اجرای برنامه‌های قرآنی در محافل و جلسات متعدد مصر، تلاوت قرآن ‌كريم در مراسم ترحيم استاد شيخ مصطفی اسماعيل و استاد سيد النقشبندی، (كه به اصرار و پيشنهاد استاد محمود علی‌البناء، اين‌كار صورت می‌گيرد)، نشر و ترويج فرهنگ تشيع در جامعه قراء مصری و... را نام برد.

اين استاد بين‌‌المللی قرآن ‌كريم در سال 1359 به كشور كانادا سفر می‌كند و در آن كشور با حضور در جلسات قرآن ‌‌كريم، اجرای برنامه در مناسبت‌های مختلف و جذب علاقه‌مندان به قرآن ‌كريم و مفاهيم متعالی آن، برگزاری دوره‌های آموزش قرآن‌ كريم (تجويد، صوت و لحن) در مساجد و مراكز قرآنی شهر تورنتو فعاليت های مستمر و مثمرثمری داشته است.

از آثار و تأليفات استاد مروت می‌‌توان، آموزش تجويد به زبان انگليسی (بيش از 500 صفحه) برای اولين بار در جهان تشيع را نام برد.

//
استاد محمد تقی مروت از قاریان بین المللی قرآن است که در سال 1323 در محله سنگلج شهر تهران به دنیا آمد و از همان دوران کودکی به کسب علوم قرآنی در نزد اساتیدی چون استاد ملا محمد باقر فانی(ره) پرداخت.
وی پس از گذراندن دوران آموزش قرآن در مسابقات بین المللی قرآن در کشور مالزی شرکت کرد و موفق به کسب رتبه اول در این مسابقات شد.
استاد مروت پس از چندی به کشور مصر عزیمت کرد و از محضر اساتید بزرگ عالم قرائت چون مصطفی اسماعیل، عبد الباسط محمد عبد الصمد، محمود البناء، محمود خلیل الحصری، عبد العزیز علی الفرج، عامر السید عثمان، احمد الرزیقی، شیخ فتحی الباب قندیل بهره مند شد.
اهم فعالیت های قرآنی استاد مروت در ایران
کسب رتبه اول مسابقات بین المللی قرآن در کشور مالزی در سال 1352 و کسب رتبه دوم این مسابقات در سال 1351 و برگزاری جلسات آموزش قرآن در بخش های تجوید، صوت و لحن از سن 11 سالگی در محله های پامنار، سنگلج، درخوانگاه، مجیدیه، پاستور، وحدت اسلامی، امام زاده حسن و چندی دیگر از محله های قدیم شهر تهران از فعالیت های قرآنی وی در زمان اقامت در ایران بوده است.
همچنین پایه گذاری تلاوت قرآن به صورت اصولی و صحیح در ایران، مبتکر شیوه همخوانی و جمع خوانی قرآن درجلسات آموزش قرآن پیش از انقلاب اسلامی و آموزش وتربیت بسیاری از قاریان و داوران بین المللی قرآن از فعالیت های وی در این زمان است.
اهم فعالیت های قرآنی استاد مروت در مصر
حضور مستمر در محافل و مجالس قرائت قرآن در شهر های مخلتف مصر و بهره مندی از تلاوت قاریان مشهور جهان اسلام، اجرای برنامه های قرآنی در محافل و مجالس متعدد مصر، تلاوت قرآن در مجالس ترحیم استاد مصطفی اسماعیل و استاد سید النقشبندی به اصرار و پیشنهاد استاد محمود علی البناء و نشر فرهنگ تشیع در میان جامعه قراء مصر می توان نام برد.
شاید تلاوت برخی از قراء مصری را که در کشور مصر به تلاوت قرآن پرداخته اند از رادیو و تلویزیون بشنویم که قرآن را با صدق الله العلی العظیم به پایان ببرند و کلمه علی را می خوانند که این هم از ابتکارات استاد مروت است و به درخواست این استاد قاریان مصری لفظ علی را در پایان تلاوت خود می خوانند و استاد مروت این قرائت ها را در کشور مصر ضبط کرده اند.
اهم فعالیت های استاد مروت در کانادا
استاد مروت سال ها است که در کشور کانادا اقامت می کنند و در سال های اخیر چندین مرتبه به کشورمان ایران سفر کرده اند.
وی در این زمان موفق به حضور در جلسات قرآن شیعیان و اهل سنت شهر تورنتو، اجرای برنامه در مناسبت های مختلف و جذب علاقه مندان به قرآن و مفاهیم متعالی آن، برگزاری جلسات آموزش قرآن در مساجد و مراکز قرآنی شهر تورنتو، داوری مسابقات قرآن در کشور کانادا و تشویق و تلاش برای اعزام قاریان و حافظان کانادایی به مسابقات قرآن مالزی شد.
از آثار و تألیفات استاد مروت می توان به چاپ کتاب آموزش تجوید بیش از 500 صفحه به زبان انگلیسی برای اولین بار در جهان تشیع اشاره کرد.
خاطر قرآنی به نقل از استاد مروت
10 ساله بودم که به اتفاق پدرم برای زیارت حرم حضرت معصومه(س) به شهر قم عزیمت کردیم. بعد از زیارت برای دیدار مرجع عالی قدر آن زمان حضرت آیت الله العظمی بروجردی(ره) به سمت بیت شریفشان حرکت کردیم.
زمانی که به محل سکونت این عالم ربانی رسیدیم، ایشان مشغول سوار شدن بر درشکه خود بودند. بلافاصله با شور و اشتیاق فراوان جلو رفته و در پای رکاب درشکه قرار گرفتیم.
پس از ادب و احترام از ایشان تقاضا کردم تا چند آیه ای از قرآن را تلاوت کنم، حضرت آیت الله بروجردی نیز با گشاده رویی استقبال کردند و چند آیه ای از سوره بقره را خواندم.
ایشان پس از صبر و متانت کامل پس از شنیدن آیات الهی چند سکه ای به من هدیه دادند و همان جا دعا فرمودند: انشاء الله شما در آینده یکی از بهترین قاریان و معلمان قرآن شوید.
حال هرآنچه دارم از برکت دعای خیر ایشان است.


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

محمد تقی مروت

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,